Vi söker Virkesadministratör

 

Skogsam är ett väletablerat företag där grunden lades redan 1935 när nuvarande ägare, Stig Åbergs far grundade verksamheten. Företaget har succesivt växt och omsätter idag mellan 300- och 400 000 m3fub. Vi verkar huvudsakligen i Örebro län med omnejd. Vi samarbetar med drygt 1000 leverantörer och levererar råvara till dryga 30-talet industrier, främst i Mellansverige. Vi är i dagsläget 11 medarbetare och sysselsätter ett femtiotal personer inom transport, skogsavverkning och skogsvård. Vi söker nu ytterligare en virkesadministratör till verksamheten.

Som Virkesadministratör hos Skogsam AB arbetar du tätt med dina kollegor på fältet och kommer att sitta som länken mellan skogsägarna och virkesköparen för avräkning och redovisning av virkesköpen.

I tjänsten ingår uppföljning av virkesköp och viss administrativ avlastning för virkesköparna. Du ansvarar också för att redovisningar följer upprättade avtal och prislistor. I tjänsten kan även viss fakturering och bokföring ingå.

Vi ser även positivt på att du kan bidra till utveckling av Skogsams administration, kanske har du erfarenheter som går att tillämpa hos oss.

Arbetstid kan diskuteras. Vårt kontor ligger i Hallsberg, möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån.

Vi söker dig som är:
Kommunikativ, Initiativtagande, strukturerad.
Du kan arbeta självständigt och tar ansvar för att slutföra dina arbetsuppgifter.
Kunskap om virkesredovisning, ekonomisk administration, bokföring och en relevant utbildning samt erfarenhet från datasystemen Vacs och Viol är meriterade. Men viktigast är rätt personliga egenskaper.

Ansökningar behandlas löpande.

Skicka ditt CV till info@skogsam.se!

För frågor går det bra att maila info@skogsam.se eller kontakta Stig 070-250 60 00, stig@skogsam.se eller Joel 076-808 18 99, joel@skogsam.se.